« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Živimo u urbanom svijetu razvijene tehnologije, koji teži demokraciji i znanju. Svoje težnje svijet je i ozakonio. Međunarodni, pravno obvezujući akti su i Opća deklaracija o ljudskim pravima iz 1948. godine; Konvencija o pravima djeteta iz 1989. godine; Konvencije UN-a o pravima osoba s invaliditetom iz 2007. godine. Svi oni propisuju jednako pravo na edukaciju za sve, baš kao i hrvatski Ustav, Zakon o odgoju i obrazovanju, Nacionalni okvirni kurikulum...
Ipak, možemo postaviti pitanje, je li sustav obrazovanja pravedan i pruža li jednake uvjete svima?
Ako Hrvatska zaista želi biti 'zemlja znanja', u redovni sustav obrazovanja, potrebno je uključiti gluhu, nagluhu, slijepu i slabovidnu djecu te im pružiti jednake uvjete za obrazovanje. Međutim, takva integracija je na samom početku. Škole nisu dovoljno opremljene, uvjeti rada su neprilagođeni, a nastavničko osoblje nedovoljno je educirano za rad s takvom djecom.
Gospodarska škola iz Varaždina nositeljica je projekta: 'Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav' - 'Daj mi znak', financiranog iz IPA programa.
Naša Srednja škola Matije Antuna Reljkovića u Slavonskom Brodu prepoznala je u projektu mogućnosti za integraciju gluhe, nagluhe, slijepe i slabovidne djecu djece u redoviti sustav obrazovanja i sudjeluje u njemu kao škola partner.
Cilj projekta je educirati nastavnike za izvođenje nastave i osigurati odgovarajuće uvjete i neophodnu opremu za rad s takvom djecom. Naš projektni tim čine ravnatelj, pedagog, psiholog i 14 nastavnika.
Edukacijom znakovnog jezika članovi projektnog tima steći će osnovne vještine u komunikaciji znakovnim jezikom, a kroz predavanja i radionice pod vodstvom stručnjaka iz ustanova za rehabilitaciju djece s oštećenjima sluha i vida poboljšati uvjete za izvođenje i prilagodbu nastavnih sadržaja.
Sredstvima iz projekta opremili smo i jednu učionicu za potrebe obrazovanja gluhe, nagluhe, slijepe i slabovidne djece.
Od pomagala raspolažemo sa:
|
|
|
|
Želimo postati stvarna i dosljedna pomoć i podrška u obrazovanju djece s takvim teškoćama, jer 'tko ne napreduje, nazaduje'.
Nadamo se suradnji s Udrugom slijepih i Udrugom gluhih u Slavonskom Brodu . Nudimo im korištenje opreme i razmjenu iskustva u radu.
Očekujemo da će uz trud, zalaganje i uvjete koje imamo gluha, nagluha, slijepa i slabovidna djeca steći odgovarajuća znanja i vještine za izabrana zanimanja. Potrebno je osmisliti i odgovarajuće aktivnosti za njihovu socijalizaciju. Pomoći im da se osjećaju sigurno i prihvaćeno među svojim vršnjacima. Zato smo projektom obuhvatili grupu učenika koja će se kroz predavanje stručnjaka, posjete inozemnim školama i ljetnim kampom u Biogradu na moru bolje upoznati s problemima i potrebama gluhe, nagluhe, slijepe i slabovidne djece.
Započeli smo stvarati uvjete potrebne za komunikaciju, bolje razumijevanje i prihvaćanje različitosti. Nadamo se da će takva integracija pomoći pravednijem obrazovanju za sve.