« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
ECOSWOT – Different places and different approaches to environmental challenges in a world in transition: a SWOT analysis
Srednja škola Matije Antuna Reljkovića završila je prvu godinu dvogodišnjeg projekta ECOSWOT - Different places and different approaches to environmental challenges in a world in transition: a SWOT analysis, koji je pod pokroviteljstvom Agencije za mobilnost i programe Europske unije, a dio je Programa za cjeloživotno učenje, potprograma Comenius.
U prvom planu projekta je ekologija i svi njezini oblici. Ciljevi predavanja i radionica su upozoriti zajednicu na ekološke probleme, pronaći kreativne načine za njihovo rješavanje, naučiti učenike kako preuzeti odgovornost za svoju budućnost te razviti ekološku svijest.
U projektu, osim naše škole, sudjeluje još 7 škola iz 7 zemalja, a to su: Belgija, Danska, Njemačka, Turska, Španjolska, Italija i Austrija.
Nakon prvog projektnog sastanka koji je održan u Hrvatskoj, proveli smo ukupno 22 mobilnosti u tri zemlje članice projekta – Austriju, Italiju i Njemačku.
Bundeshandelsakademie und Bundeshandelsschule Wien 10, Beč, Austrija
Od 2. do 6. prosinca 2013., učenici i nastavnici Srednje škole Matije Antuna Reljkovića iz Slavonskog Broda, posjetili su Beč, Austriju, te sudjelovali na drugom sastanku Comenius multilateralnih školskih partnerstva.
Tema drugog projektnog sastanka bila je zbrinjavanje otpada.
Prvog dana sastanka učenici i nastavnici raspoređeni u internacionalne grupe, imali su za zadatak pripremiti umne mape na temu Ekološki izazovi. Svi sudionici koristili su materijale pripremljene u svojim školama, tj. svoj ekološki otisak, koji je zrcalo našeg životnog stila. Uspoređivali smo te životne stilove i ljude iz država sudionica projekta. Učenici su predstavili svoje umne mape svim sudionicima.
Profesorica Silvia Hirschler-Zerawa održala je predavanje o načinu zbrinjavanja otpada u školi domaćinu - Bundeshandelsakademie und Bundeshandelsschule Wien 10 - koja posjeduje ekološki certifikat.
Učenici su raspravljali o primjerima dobre prakse iz svojih zemalja i zajednički pokušali dati ideje kako poboljšati način zbrinjavanja otpada u pojedinim školama.
Drugi dan sastanka tema je bila razvoj ekološke svijesti. Voditelji Vital4brain projekta predstavili su projekt kroz razne fizičke aktivnosti.
Prikazan je film We feed the world, o porijeklu hrane koju jedemo te globalizaciji svjetskog tržišta hrane.
Profesor Bernhard Weikmann održao je kuharsku radionicu pod nazivom- zdrava prehrana i održiva hrana, u kojoj su sudjelovali svi učenici kuhajući ručak.
U sklopu turističkog dijela programa imali smo razgledavanje Beča, uz posjet poznatom Božićnom sajmu u Schonbrunnu, te noćni posjet zoološkom vrtu.
Treći dan stastanka održano je natjecanje među zemljama sudionicama projekta u izboru najboljeg loga, koji će ujedno biti i službeni logo projekta. Svaka zemlja predstavila je jedan logo. Tročlana nezavisna komisija sastavljena od članova austrijskog ministarsva obrazovanja odabrala je hrvatski logo kao službeni logo projekta.
Toga dana posjetili smo i Atomski institut u Beču.
Istituto Tecnico Economico "G.B. Bodoni", Parma, Italija
Od 16. do 21. veljače 2014. održali smo treći projektni sastanak u srednjoj strukovnoj školi Istituto Tecnico Commerciale Statale “G.B. BODONI”, koja se nalazi u najbogatijem dijelu Italije, u sjevernoj talijanskoj pokrajini Emiliji Romagni, u Parmi.
Prva aktivnost bila je The Gallery Walk za koju smo se morali pripremiti u svojim školama. Učenici su istraživali ekološki otisak svoje zemlje s naglaskom na omjer i mogućnosti izvoza i uvoza ekološki proizvedene hrane. Produkti aktivnosti bili su plakat o ekološkom otisku Hrvatske i video intervju s građanima o njihovim potrošačkim navikama. Tijekom aktivnosti razmijenili smo rezultate istraživanja sa svim članovima projekta. Svoja saznanja učenici su prikupili i u internacionalnim skupinama izradili letke kojim su u parmskoj Gradskoj vijećnici, pred vladajućim i odgovornim političarima za ekološka i ekonomska pitanja, promovirali obnovljive izvore energije i ekološku proizvodnju hrane.
Drugi dan pogledali smo dokumentarni film Terramachina koji pokušava odgovoriti na pitanje kako utječe stogodišnje intenzivno iskorištavanje šuma i prirodnih resursa na razvoj okoline.
Poslušali smo i predavanje predstavnika EFSA-e (European Food Safety Authority), europske organizacije koja se bavi kontrolom i sigurnošću hrane koja se proizvodi u Europi, a sjedište joj je u Parmi.
Treći dan posjetili smo farmaceutsku tvrtku Chiesi Farmaceutici , gdje su nam objasnili svoju modernu i obaveznu tehnogiju sigurnog zbrinjavanja otpada.
Posjetili smo i dvije eko farme - Ecofarm Stuard i Ecofarm “Igino Leoni”. Prva farma fantastičan je primjer suradnje srednje strukovne škole, fakulteta, same ekološke proizvodnje i poduzetništva. Osim ove poveznice, učenici su u praksi upoznali mogućnost legalne trgovine u samoj proizvodnji, koja nije rijetka u toj regiji, a jeftinija je.
Druga se bavi uzgojem krava za proizvodnju mlijeka i poznatog sira parmezana, kojeg smo degustirali i imali priliku kupiti, također u samoj proizvodnji.
Svaki dan obilazili smo povijesne i kulturne znamenitosti te uživali u regionalnim delicijama. 0sim Parme posjetili smo i Padovu, Ferraru i Bolognu.
Berufsbildende Schulen Verden, Verden, Njemačka
Četvrti projektni sastanak održan je u Verdenu, u Njemačkoj od 17. do 21. ožujka 2014. godine. Cilj ovog sastanka bio je s partnerima razmijeniti iskustva o problemu emisije CO2 i klimatskim promjenama. Tako je prvi dan susreta održana radionica temeljena na istraživanju emisije CO2 u zemljama sudionicama projekta. Učenici su prezentirali rezultate istraživanja u vlastitim zemljama, a zatim u suradnji s učenicima iz drugih zemalja istaknuli primjere dobre prakse i osvijestili ponašanja kojima osobno u svakodnevnom životu mogu doprinijeti smanjenju emisije CO2. Kako bismo uočili čovjekovo djelovanje na klimatske promjene posjetili smo Klimahaus u Bremenhavenu. Prolaskom kroz ovu suvremenu građevinu doživjeli smo život u zemljinim najvažnijim klimatskim područjima (od svježine u švicarskim alpama preko vrućeg afričkog Sahela do ledenjaka Antarktike). Krajolici su izgrađeni tako vjerno da posjetitelji imaju doživljaj da se uistinu nalaze u prikazanim područjima. Također je moguće na kraju obilaska usporediti klimu u prošlosti, sadašnjosti i čovjekov utjecaj na klimu u budućnosti. Ova usporedba potiče posjetitelje na odgovorno ponašanje (npr. manja potrošnja CO2 i fosilnih goriva) koje će smanjiti ljudski utjecaj na klimatske promjene. Posljednji dani sastanka bili su određeni za posjet ekološkom vrtiću, radionicu izrade niskoenergetske kuće i radionicu pripreme zdrave hrane. Vrtić koji smo posjetili nalazi se u šumi u blizini Verdena. Djeca u ovom vrtiću borave svakodnevno po pet sati na otvorenom bez obzira na vremenske uvjete. Učenici i profesori naše škole okušali su se i u izgradnji niskoenergetske kuće od balirane slame. Ovakva gradnja sve je popularnija zbog mnogih prednosti kao što su održivost, izvrsna zvučna izolacija, energetska učinkovitost, nizak rizik od požara, zdravo okruženje za život...
Učenici su bili glavni sudionici u radionici izrade zdrave hrane. Sastojke za večeru pronašli su u šumi i u trgovačkim centrima među odbačenom hranom. Gotovim jelom dokazali su da se iz sastojaka koje bismo inače odbacili može pripraviti ukusan i zdrav obrok.
U posjetu gradskom poglavarstvu u Verdenu saznali smo da su svi građani aktivno uključeni u donošenje odluka bitnih za život u gradu. Na primjer, na prijedlog mladića izgrađene su mini vjetroelektrane duž obale rijeke, koje proizvode struju za osvjetljavanje šetnice.
Prednosti sastanaka koje ističu učenici su svakodnevno i intenzivno korištenje stranog jezika i razvijanje računalnih vještina, kako za pripremu, tako i tijekom samih sastanaka. Oduševljeni su praksom da učenici tijekom provedbe mobilnosti borave u privatnim domovima učenika zemlje domaćina. Time izravno upoznaju navike drugih Europljana i ostvarjuju prijateljstva za budućnost.
Provedbu druge godine projekta započinjemo već sada. Istražujemo i pripremamo se za temu idućeg sastanka - smanjenje emisije stakleničkih plinova do 2020. godine.
Sljedeći sastanak održat će se u listopadu ove godine, u srednjoj školi Horsens Gymnasium, u Horsensu u Danskoj.
Comenius tim Srednje škole Matije Antuna Reljkovića