« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Leonardo da Vinci
MLAD-SVESTRAN-USPJEŠAN
Autor: Tadej Petrić 25.09.2012.
Kao učenik srednje škole Matije Antuna Reljkovića u Slavonskom Brodu sudjelujem u programu agencije za mobilnost kroz projekt "Leonardo Da Vinci". Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU) javna je ustanova koja provodi i promovira programe unije u području obrazovanja, znanosti i mladih. Usmjerena je podizanju kvalitete sustava prvenstveno njegovom internacionalizacijom, odnosno jačanjem instrumenata mobilnosti u svrhu učenja i usavršavanja, što u konačnici čini njezinu misiju....
Petnaest učenika četvrtih razreda putuje u Dublin po dvotjedno iskustvo. Pod pokroviteljstvom početnog strukovnog obrazovanja i osposobljavanja (IVT) ondje ćemo dobiti priliku živjeti životom Iraca. Stanovat ćemo u obiteljima, raditi u tvrtkama odabranim prema našim osobnim prioritetima, upoznati kulturu, poboljšati znanje jezika i steći nove vještine te se osvježiti novim znanjem. Meni, kao učeniku završnog razreda najviše komplimentira činjenica da ću dobiti nove prilike, nove prijatelje i imati nova sjećanja. Unazad nekoliko tjedana pripremamo se za ovaj pothvat kroz poduke iz kulture pod palicom pofesorice Silvije Raguž, iz engleskog jezika pod vodstvom prof. Jasne Vujčić i pedagoških priprema koje vodi prof. Daria Pinjuh-Budisavljević. Time stvaramo potrebna predznanja i prilagodbe za vrijeme neke druge vremenske zone, nekog sličnog, a tako različitog života koji za nas počinje 7. listopada kada krećemo put Irske, odnosno kada postajemo mobilni i ulazimo u jednu veliku, opširnu i nadasve važnu životnu priču .
Sudjelovanjem u aktivnosti potprograma Leonardo da Vinci (MLAD-SVESTRAN-USPJEŠAN), korisnici imaju mogućnost primjeniti novostečena znanja, značajno doprinijeti radu matične ustanove, vlastitoj zapošljivosti na tržištu rada te samom gospodarstvu. Potprogram Leonardo da Vinci omogućava prijenos dobrih praksi i inovacija u gospodarstvu između država sudionica,u našem slučaju govorimo o suradnji između Hrvatske i Irske.
Sama stručna praksa odvijati će se u tvrtkama za koje su pokazali zanimanje naši učenici u prethodnim testiranjima koja su obavljena do sada. Alaymont International iz Dublina usko surađuje s lokalnim grupama za zapošljavanje, neprofintim organizacijama i mjesnim grupama za razvoj poduzetništva. Kao Leonardo partneri rade već osamnaest godina i u tom periodu vremena osigurali su smještaj za veliki broj učenika i nastavnika iz različitih područja strukovnog obrazovanja.
NAZIV PROJEKTA: Mlad-Svestran-Uspješan
AKRONIM PROJEKTA:STIMULUS
BROJ PROJEKTA: 2012-1-HR1-LEO01-01808
PROGRAM: Program za cjeloživotno učenje.
POTPROGRAM: Leonardo Da Vinci mobilnost-početno strukovno obrazovanje (IVT).
NOSITELJI: Daria Pinjuh Budisavljević, Jasna Vujčić, Silvija Raguž i Tomislav Ferić
TRAJANJE PROJEKTA: 2012.-2013.
TIP AKTIVNOSTI: Mobilnost učenika i početno strukovno usvršavanje.
MJESTA IZVOĐENJA STRUKOVNE PRAKSE: Irska-Dublin
ZEMLJA PARTNER U PROJEKTU: Irska
CILJ:
IVT projekt Mlad-Svestran-Uspješan,osmišljen je kao dio nastavnog plana kojim bi se učenicima trećih i četvrtih razreda, smjerova poljoprivredni tehničar/fitofarmaceut,šumarski tehničar i ekološki tehničar, omogućilo obavljanje stručne prakse u Irskoj.
Osnovni i najvažniji cilj ovog programa je buduće naraštaje što prije upoznati sa načinom rada i života u EU te na taj način približiti Hrvatsku europskim standardima i načinu života: Stjecanje novih saznanja i razvoj vještina i upravljanju prirodnim dobrima (parkovima i zelenim površinama) ,te stvaranje i oblikovanje parkova različitih funkcija. Atraktivnost strukovnog obrazovanja i implementacija novostečenih znanja bili bi od gospodarskog značaja posebno za Brodsko-posavsku županiju. proširiti stručna saznanja i razviti vještine koji se odnose na područje upravljanja kultiviranim zelenim površinama i parkovima, na stvaranje i oblikovanje parkova i pridavanje višestrukih i održivih funkcija takvim prostorima(Marlay Parku i Cabinteely Parku pod vodstvom tvrtki Landshapes i Doyle's nurseries).
Polaznicima bi se omogućila razmjena i promicanje znanja i usavršavanje praktičnih vještina. Dobili bi neposredan uvid u potrebu uvažavanja socioloških, ekonomskih, ekoloških i kulturoloških zahtjeva pri upravljanju. Učenici bi po povratku bili u mogućnosti proslijediti svoja saznanja kolegama iz razreda kroz prezentacije.
Smatramo kako bi ovim projektom učenici, osim stjecanja stručnih znanja i vještina, dobili poticaj za bolje učenje stranih jezika tijekom školovanja. Sama interakcija s obiteljima u kojima su smješteni i tvrtkama u kojima bi radili strukovnu praksu, povećali bi učeničke jezične i socijalne kompetncije te ih bolje pripremilo za europsko tržište rada. Polaznici bi dobili uvid u drugačiju psihologiju pristupa radu i organizaciji rada.Polaznicima će dobiti mogućnost osobnog razvoja i otkrivanja vlastitih sposobnosti i sklonosti.
FINANCIRANJE:
Sve troškove putovanja učenika i profesora pratitelja osigurava Europska komisija koja dodjeljuje novac za provedbu projekta školama sudionicama. U našoj zemlji, posrednik između Europske komisije i škole je Agencija za mobilnost i programe Europske unije.